Jak zajistím převod odběru elektrické energie na jiného odběratele
Obecně
- Změnu odběratele lze provést:
- korespondenčně (vyplněné doklady zašlete na adresu příslušného dodavatele)
- osobně na kontaktních místech příslušného dodavatele
- elektronicky (zatím pouze u PRE, a.s.)
-
Je-li to možné, proveďte změnu odběratele elektrické energie společně s původním odběratelem. Pokud bude výpověď smlouvy dodána samostatně a bez jména budoucího odběratele, bude odběrné místo i měřící zařízení odpojeno. Osobní účast původního odběratele není nutná, postačí vyplněná a podepsaná žádost o ukončení smlouvy a jeho/její plná moc (v případě úmrtí původního odběratele předložte kopii úmrtního listu - nahrazuje podpis).
- Pro osobní vyřízení potřebujete občanský průkaz (Váš zástupce musí mít plnou moc).
ČEZ
-
Původní odběratel
Pro usnadnění převodu odběrného místa je pro vás nejlepší domluvit se s budoucím majitelem nemovitosti. On to jistě také uvítá, protože pak nehrozí, že by mohlo nastat přerušení dodávky elektřiny. Zde vám poradíme, jak dále postupovat.
- Vyplňte formulář „Ukončení smlouvy“ (nezapomeňte uvést číslo elektroměru a stav ke dni výpovědi).
- Vyplněný a podepsaný formulář předejte novému majiteli nemovitosti, ten již vše může vyřídit sám.
- Pokud neznáte budoucího majitele nebo nechcete, aby tuto záležitost řešil za vás, zašlete nám vyplněný a podepsaný formulář poštou (ČEZ Zákaznické služby, s.r.o., Guldenerova 2577/19, 30328 Plzeň), faxem nebo e-mailem. Můžete rovněž navštívit kterékoliv naše kontaktní místo a tam jej odevzdat. Kontakty naleznete zde.
-
Nový odběratel
Při stěhování do nového bytu nebo domu je nejlepší domluvit se s předchozím majitelem a převedení odběru elektřiny řešit společně – jedině tak budete mít jistotu, že nebude dodávka elektřiny přerušena. Postupujte podle následujících kroků:
- Podle charakteru odběru vyplňte formulář „Žádost – Smlouva o sdružených službách dodávky - Domácnost" nebo „Žádost – Smlouva o sdružených službách dodávky - Podnikatel" a formulář „Žádost – smlouva o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí“.
- Doporučujeme vám podat všechny dokumenty najednou – tedy i výpověď smlouvy od původního majitele, kdy původní zákazník nemusí být při vyřizování požadavku přítomen, stačí jeho podpis na formuláři „Ukončení smlouvy“.
- Vyplněné a podepsané formuláře nám prosím zašlete poštou (ČEZ Zákaznické služby, s.r.o., Guldenerova 2577/19, 30328 Plzeň), faxem nebo e-mailem. Můžete rovněž navštívit kterékoliv naše kontaktní místo a tam formuláře odevzdat. Kontakty naleznete zde.
- Vámi zaslané formuláře zpracujeme a o dalších krocích vás budeme informovat.
Pokud si v jakémkoliv kroku nebudete vědět rady, kontaktujte Zákaznickou linku 840 840 840, pošlete dotaz e-mailem na cez@cez.cz nebo navštivte kontaktní místo.
E.ON
1. Původní a nový odběratel společně vyplní formulář Žádost o změnu zákazníka (přepis).
Pozn.: Odstěhoval-li se původní odběratel bez udání nové adresy, vyplní nový odběratel ještě formulář čestného prohlášení.
2. Veškeré doklady zašlete na adresu:
E.ON Česká republika, s.r.o.
Středisko služeb zákazníkům
Poštovní přihrádka 54
656 54 Brno
3. Na základě Žádosti o změnu zákazníka obdrží původní odběratel ukončovací fakturu a s novým zákazníkem bude uzavřena nová smlouva o dodávce elektřiny/o sdružených službách dodávky elektřiny.
PRE
1. Původní a nový odběratel společně vyplní formulář Žádost o změnu, uzavření nebo ukončení smlouvy.
2. Vyplněnou a podepsanou žádost zašlete poštou na:
Pražská energetika, a.s.
Back Office prodeje
Na Hroudě 1492/4
100 05 Praha 10
nebo v naskenované podobě emailem.
3. Původní zákazník obdrží potvrzení o ukončení smlouvy a následně i konečnou fakturu; nový zákazník obdrží doporučeně oznámení o tom, že se stal zákazníkem společnosti PRE, spolu s písemným vyjádřením smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny
4. Žádost o změnu odběratele v odběrném místě (převod) lze provést i elektronicky.