Vyhláška č. 195/2007 Sb.
ze dne 17. července 2007, kterou se stanoví rozsah stanovisek k politice územního rozvoje a územně plánovací dokumentaci, závazných stanovisek při ochraně zájmů chráněných zákonem č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů, a podmínky pro určení energetických zařízení
Vyhláška č. 195/2007 Sb.
ze dne 17. července 2007, kterou se stanoví rozsah stanovisek k politice územního rozvoje a územně plánovací dokumentaci, závazných stanovisek při ochraně zájmů chráněných zákonem č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů, a podmínky pro určení energetických zařízení
Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví podle § 14 odst. 5 zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění zákona č. 177/2006 Sb., (dále jen „zákon") k provedení § 13 odst. 2, 3 a 4 zákona:
§1
Rozsah stanovisek k politice územního rozvoje a územně plánovací dokumentaci
(1) Stanovisko k politice územního rozvoje obsahuje posouzení vymezení ploch a koridorů technické infrastruktury mezinárodního a republikového významu nebo plocha koridoru technické infrastruktury, které svým významem přesahují území jednoho kraje.
(2) Stanovisko k zásadám územního rozvoje obsahuje posouzení vymezení
a) plocha koridoru technické infrastruktury nadmístního významu,
b) veřejně prospěšných staveb pro technickou infrastrukturu nadmístního významu.
(3) Stanovisko k územnímu plánu obsahuje posouzení
a) koncepce technické infrastruktury, včetně podmínek pro její umísťování,
b) vymezení veřejně prospěšných staveb pro technickou infrastrukturu.
(4) Stanovisko k regulačnímu plánu obsahuje posouzení
a) podmínek pro umístění a prostorové uspořádání staveb pro technickou infrastrukturu,
b) vymezení veřejně prospěšných staveb pro technickou infrastrukturu.
(5) Stanoviska podle odstavců 3 a 4 se nevydávají pro umístění zdrojů energie, distribuci elektrické energie a plynu a rozvodu elektrické energie v nezastavěném území1) a díle v zastavěném území nebo zastavitelné ploše, pokud územně plánovací dokumentace umísťuje tepelný zdroj, jehož tepelný výkon nepřesáhne 5 MWt, a pokud se současně nenavrhuje umístění plynárenské soustavy nebo rozvodného tepelného zařízení.
(6) Stanoviska k politice územního rozvoje a územně plánovací dokumentaci vycházejí z požadavku státní energetické koncepce a z požadavku uzemní energetické koncepce.
§2
Podmínky pro vydávaní stanovisek
(1) Závazní stanoviska vycházejí z principu státní energetické koncepce, a je-li zpracována, také z územní energetické koncepce, která je zapracována v územně plánovací dokumentaci 2).
(2) Splnění požadavku energetického hospodářství určují prováděcí právní předpisy 3) a české technické normy 4) související s ochranou zvláštních zájmů chráněných zákonem o hospodaření energií.
(3) Z hlediska dodržení technických požadavků na hospodaření s energií a alternativních systémů vytápění u staveb se vydává závazné stanovisko v územním nebo stavebním řízení k územnímu rozhodnutí nebo stavebnímu povolení.
(4) Závazná stanoviska se nevydávají v územním a stavebním řízení u staveb
a) u samostatně stojících budov s roční spotřebou energie do 700 GJ, přičemž je rozhodující součet všech druhů energie,
b) u energetických zařízení
1. rozvodu tepla do délky potrubí do 500 m a přenášeném množství tepla do 700 GJ/rok,
2. u zdrojů tepla do výkonu 1 MWt a zdrojů elektřiny využívajících tepelné procesy s výkonem do 5 MWe. Díle při aplikaci plynových turbín do 1 MWe a při užití spalovacích motorů do 500 kWe,
c) u zařízení, u kterých není při provozu spotřebovávána energie.
§3
Účinnost
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. září 2007.
Ministr: Ing. Říman v. r.
1) § 2 odst. 1 písm. f) zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon).
2) §4 zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, ve znění pozdějších předpisů.
3) Například vyhláška č. 148/2007 Sb., o energetické náročnosti budov, vyhláška č. 150/2001 Sb., kterou se stanoví minimální účinnost užití energie při výrobě elektřiny a tepelné energie.
4) Například ČSN 730540-2.